18 Temmuz 2015 Cumartesi


Boğaziçi üniversitesi açık hava film gösterimi kapsamında başlayan Interstellar maceram evde benim sürekli film hakkında tahminler yürütmem ve abimin "bakbakizleçokşaşırcansonunda" deyişleriyle tamamlandı. Filmin gerçekte olabilitesi ile ilgili uzun bir analiz okudum. Ve bunu yüzdelik dilim ile vermek gerekirse olasılık %0 mış. Ama ben yine de gerçekte olabilirmiş gibi düşüneceğim. Tüm fizik kanunlarına inat. Çünkü zamanda herhangi bir dilime gidebilme düşüncesi beni çok heyecanlandırıyor.

Şimdi biz 3 boyutlu bir dünyada yaşıyoruz ve bunlar x, y ve z. Ama bir de işin "zaman" boyutu var. Etti mi sana 4 boyutlu evren.  Mesela biriyle buluşacağımız zaman şuşuşukoordinatlara şu saatte gel deriz ya hani. X, y ve z'de istediğimiz her yere hareket etmekte serbest iken zaman boyutunda an'a hapsolmuş durumdayız. İleriye ya da geriye gidemiyoruz. Ama 2. boyuta çok rahat hükmedebiliriz. İşte 5 boyutlu evrende de 4. boyuta çok rahat hükmedebileceğiz ve zamanda ileriye ya da geriye  gidebileceğiz! Muhteşem lan!

Mr. Nobody'i izledikten sonra da farklı seçimler yaptığımda oluşan paralel evrenlerdeki Ayşenur'ları düşünmüştüm. Belki ismim bu bile değildir. Emin olduğum şey ise bu evrenlerden birinde 3. sınıf bir moleküler biyoloji ve genetik öğrencisi olduğum.

-Şimdi tek yapmam gereken bir solucan deliği bulmak. Arkadan biraz destek atarsanız.

2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. izle izle ama sakin kafayla epey boş bir vaktinde izle sonra üzerine düşünürsün sen de :)

      Sil