25 Mayıs 2015 Pazartesi


Dolu zamanlarımda teslimlere kalan saatleri saymayı çok severim. Hobilerim arasında ise heyecan yapmak, bir şeye odaklanıp diğer şeylere vakit ayıramamak filan vardır. Bakın. Mesela şu anda da teslime 14 saat var. Ve yine paftaların yetişmemesi gibi bir durumla karşı karşıya kalmış olabilirim. Siz bir de beni o saat sayısı tek basamağa düştüğünde görün.

Bugün keşke evrende 3 cinsiyet olsaydı diye düşündüm. Ve bu cinsiyet eşeysiz üreseydi. Bizimle mesela konuşarak değil de dokunarak duygularımızın yoğunluğunu hissederek de iletişim kurabilseydi. Ama konuşabiliyor da olsun. Bu duygu durumunu tartıp karşı tarafa aktaran araç konusunu ilk düşünüşüm değil. İnsanoğlunun kurtarılabilirliğine duyduğum inancı kaybetmeseydim bir bilim kadını olup bizi kurtaracak bu muhteşem fikrimi hayata geçirmek için uğraşırdım. Düşünsenize bi. o an tam hangi duygu durumundaysak o duygu yoğunluğunu ölçüyor sonra da karşı tarafla temas edip biz o an neler hissediyorsak ona da bunları hissettiriyor. Sevgiyse sevgi üzüntüyse üzüntü. Bu insanlığın kurtuluşu olurdu. Ya da sonu. Mesela mahkemede yargılanan pişman olduğunu söyleyen bir seri katil üzerinde uygulansa onun gerçekten pişmanlık duyup duymadığını ya da pişmansa ne kadar pişman olduğunu hakimler hissedebilirdi. Sonuçta bir de her duygu her insanda aynı şekilde tanımlanmıyor. Aşkı, kahroluşu, öfkeyi aklımıza getirdiğimizde düşündüğümüz şeyler farklı olabilir. Bu iletişim aracımız sayesinde empati yapamayan insan kalmıyor. Herkes herkesi anlıyor, algılıyor. Yanlış anlamalar tarihe gömülüyor. Duygular söylendiğinde, alıcılar için sadece havada asılı birer sözcük olarak kalmaktan ileriye gidiyor.

Patentini almadan açıkladığım bu muhteşem fikrimi de sizden biri gerçekleştiriversin. Ben de oturduğum yerden "Şerrefsizim bu benim aklıma gelmişti." derim.

-13,5 saat kaldı.


2 yorum:

  1. Ben hemen dava açın fikrimi çalmışlardı derim.
    Herkesin empati yaptığı bir dünya çok sıkıcı olurdu ama. Düşünsene dedikodu yok, fitne fesat yok :D Nerde eğlence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ya, yanlış anlaşılmalarla geçen ömürler daha da can sıkıcı :)

      Hem herkes kullanmak zorunda değil canım, sadece isteyenler :D

      Sil