21 Mayıs 2017 Pazar


Neler yapmam gerektiğini biliyorum.

Ne zaman yapmam gerektiğini biliyorum.

Neden yap-a-mıyordum o halde?

18 Mayıs 2017 Perşembe


Bugün okulda bu dönemin derslerinin son günüydü. Dönemin son dersiyle gerçekten okulun kapandığı dönemlerimi geçeli baya olduğu için hiçbir şekilde rahatlamış hissedemedim. Üstüne üstlük projeyi geçebilmem ve birtakım işleri yapmam için önümde taş çatlasın 15 günüm var. Üniversiteye giden bir yetişkin olmak çok yorucu ve tüketici. Belki de tüm bunlar bölümümü yeterince sevemediğimi hissettiğim için oluyordur, bilmiyorum.

Bu dönem İngilizce dersinde sosyal medyanın öğrenciler üzerindeki olumsuz etkileri hakkında bir makale yazdık. Ben daha çok psikolojik etkilerinde yoğunlaştım. Hocamız o kadar tatlıydı ki kendisi hakkında halis, munis, narin, zarif gibi dar ünlüleri bolca içeren birtakım sıfatlar sıralanabilir bolca. Bizi proje sabahları, saati 8:30 olan derse o kadar az 8:30 da getirdi ki. Bu kadar halden anlayan bir hoca olması bile Taşkışla hocası olmadığının göstergesi bence. Çok seviyom ama. Kedi gibi bi' şey. Neyse that's all. Bu kadar ingiliççe yeter.

Günlerim şimdilik aptal bölümüm yüzünden büssürü neşemi bulduracak eğlence aktivite ve festival kaçırmakla geçiyor. Kendimi tesellim yaz tatilimde katılacağım sanat festivali ve hatta planlayabilirsem ağustos başına ve festivalin öncesine sığdıracağım interrail gezimi düşünmekle son buluyor. Bu konu hakkında bir günlük hazırlamaya karar verdim.

26 Nisan 2017 Çarşamba


Nerede kalmıştık? Hah.. Planlar değişti. Belçika'da ecnebi workshoplarda beni ırgat gibi çalıştırsınlar diye para ödemekten vazgeçip Portekiz'de sanat ve yapım festivali adı altında ırgat gibi çalışmak için para ödemeye karar verdim. Şaka şaka. Ama mimarlık dediğinde ne ki şimdik..

Bizim ailemizin bir mottosu vardır. "Ne gerek var ki?" Bu mottoyu tarihe gömmeye gönül vermiş bir üyesi olarak yaz tatilime staj, sanat festivali ve başına da bir küçük interrail gezisi sıkıştıracağım. Çünkü ne gerek var ki? Sebebi neydi ki? Çünkü ben öyle istiyorum. Ne demişler istemek başarmanın yarısıdır. Yalan arkadaşlar! inanmayın! Bu işlerin yarısı para. Paran varsa yarısı hallolur işlerin. Sad but true.

Proje yapamıyorum. Neden bilmiyorum. Sadece yapmam gerektiğini biliyorum. Çünkü sadece 4 haftam kaldı sayılır. Ama tek yapmak istediğim interrail gezimi planlamak. O küçük şehirlerde, hostellerde, ya da ne bileyim bir kaldırım köşesinde benimle tanışması gereken insanlarla tanışmak. Beni beklediklerini biliyorum, benim onlarla tanışmayı beklediğim gibi, şimdilik sadece geleceğimi bilmiyorlar, o kadar. Acaba bu yazdönümü kelebek etkisinde hayatımda neler olacak?

Her şeyin bir sebebi varmış gibi ya sanki hani, ben seninle o küçük stüdyoda aynı masanın üstünde yanyana oturayım da tanışalım diye mi mimarlık okumayı seçmişim. Hayır tabi ki. Sadece böyle düşünmek hoşuma gidiyor. Hayatımda birinin olmasını geç birini bu kadar çok düşünmek için bile yeterli vaktim yok ki. Hep geriden. Çok geriden, sağa sola çarparak geliyorum. O şarkıda bahsi geçen Sophie Brown ben olmak istiyorum. Artık geceleri de yaşıyorum. Ama vakit yine de yetmiyor.

O ılık Ağustos gecesinde Portekiz'in okyanusa açılan sahilinde kumsalda dans etmek için sabırsızlanıyorum.

11 Nisan 2017 Salı


Bugün uzun bir aradan sonra güneşi tenimde hissediyorum. Ne kadar harika bir his olduğunu unutmuşum.


İşletmedeki yeşil koltukların içine gömülüp hiçbirşey yapmadan durmak,

Martıların ve kargaların birbirine karışan sesini duymak,

İyi geçen sınav sonrası gelen iç huzurun verdiği dinginlik,


Bu gelen bahar, güzel bir bahar.

29 Mart 2017 Çarşamba


Abim terfi aldı.

Dişim kırıldı.

Spring break bitti.

İş buldum.



21 Mart 2017 Salı


Gent'teki workshopa başvururken  motivasyon mektubu yazmam gerekeceğini hiç düşünmememiştim. Anlayacağınız ;
things are getting complicated.
Ya da
ha
sik
tir

hangisi daha poetic geliyorsa kulağınıza artık. Nası'olsa hiçbiri ecnebilere hem para verip hem de beni ırgat gibi çalıştırmaları için dil dökeceğim gerçeğini değiştirmiyor. Euro yaza kadar 4'ü görmese bari. gerçekten hiç adil değil arkadaşlar. Sadece mektup da değil aslında. Dahası var. Şu an sanki kafamı iki yandan ortaya doğru sıkıştırıyorlarmış gibi hissediyorum. Bu haftanın bitmesi ya da en azından direk cuma gününe geçmek için... ımmm neyimi verirdim bilemiyorum ama keşke elimde böyle bir kart olsaydı. Dileğim bu.

Brazzaville çok güzel bir grupmuş keşke bunca işin gücün arasında keşfetmeseydim. Bir yerlerde bir şeyler oluyor. Benim hayatımda da sanki uzun süredir güzel bir şeyler olmuyormuş gibi hissediyorum. Bu tatminkârsızlık beni çok yıpratıyor.
Bu yılın en mutlu olduğum günü 2 Ocak'tı. Çünkü o gün eve dönüş yolunda Dünya'da değildim.



19 Mart 2017 Pazar


Beş saatte sadece bir pharaphrase yapabildim. Kendimi daha paslanmış ve yaşlanmış hissedemezdim.